Notariaat Winschoten

Wat maakt Notariaat Winschoten bijzonder? Ik stel de vraag aan notaris en eigenaar Perry Kruize: “Bijzonder… ik zie het zelf niet echt als bijzonder. Mijn collega en mede eigenaar Rolfers en ik zijn jongens uit de buurt, we zijn hier opgegroeid. Het publiek kent ons en wij kennen ons publiek. We zijn no-nonsense. Met meer dan 50% van mijn klanten spreek ik gewoon Gronings. We zijn laagdrempelig, doe maar gewoon. En doe wat je zegt. Dat wordt gewaardeerd. Mensen zijn op hun gemak bij ons en dat is belangrijk.” Er was even een ontwikkeling dat alles bij notarissen alleen maar goedkoper moest. Kruize: “Ja. En al wilde de klant minder betalen, wij hebben de klant altijd de aandacht gegeven die nodig was. Voor eigen rekening. En dat betaalt zich nu terug. Onze klanten weten dat ze bij ons fatsoenlijk geholpen worden. We hebben het op het moment ontzettend druk en daar zijn we heel blij mee. Mensen weten ons te vinden en dat is een kwestie van een lange adem en investeren in de relatie. Normaal doen, niet ingewikkeld communiceren.” “Zo ken ik Bakker Boven ook. Ze komen hier vandaan, kennen de mensen en de markt en gaan nuchter met hun klanten om. We zijn al een jaar of tien klant van Wim Bakker. Ik ken hem goed en zijn organisatie is redelijk plat georganiseerd. Ik vind het prettig dat we rechtstreeks contact hebben. Als ik een vraag heb kan ik het rechtstreeks kwijt, het gaat niet over allerlei schijven.” “Zakelijk hebben we alle verzekeringen bij Bakker Boven lopen. Als er vragen zijn dan bellen we. Je komt elkaar regelmatig tegen en er is voldoende gelegenheid om te praten.” “We hebben eigenlijk nooit schades, ik moet het afkloppen. Natuurlijk moet je je verzekeren, het is noodzakelijk maar we hoeven er nauwelijks een beroep op te doen. Ja… twee jaar geleden met die hoosbui in Winschoten. Toen hadden wij ook waterschade. Het liep zo het souterrain in. Even contact en alles werd prima opgelost!”